hero11_tryck_nathaliemalic-8108222

Testa på att vara Scoutledare i Färingsö Sjöscoutkår

Äventyr på riktigt!

Scouterna vill erbjuda barn och unga en trygg och utvecklande fritid med hjälp av friluftslivet som verktyg och metod.

Vi drömmer om unga som gör världen bättre. Är du intresserad av att bli ledare så kommer vi lära dig allt du behöver veta om scouting.

Scouterna ger alla barn och unga möjlighet att utvecklas, i en trygg miljö där alla får vara sig själva. Vi gör det med hjälp av bl.a. friluftsliv, små grupper, learning by doing och ett lyssnande och stödjande ledarskap.

Uppdraget är ideellt och du kan själv bestämma vad du vill göra utifrån intresse och tid, men det vanligaste är ett tillfälle i veckan. Vi lovar äventyr, spänning och gemenskap!

Du kan läsa mer om Färingsö Sjöscoutkår på vår webbsida: https://faringso.scout.se/

(t.ex. i styrelsen, som stugfixare, administration eller annat kul).
  • Om du har några frågor eller någon kompletterande info om dig själv kan du skriva den här